SmartCall Telefonintegrasjon

SmartCall Telefonintegrasjon


SmartCall er en Nettsoft utviklet programvare som integrerer og verdiøker bedriftens eksisterende telefoni- og dataløsninger, og er laget for å forenkle arbeidsdagen for de som benytter telefon og PC som arbeidsverktøy.

Grunnleggende funksjonalitet

Click-to-Call, eller «Klikk for å ringe» sørger at du kan starte samtaler med din telefon ved å klikke på telefonnummer i hvilket som helst dataprogram eller webside. Klikk og ring fungerer i alle dataprogrammer, både de som har støtte for telefonkobling (TEL-protokoll), og i andre programmer ved at du kan merke telefonnummeret du vil ringe, og deretter trykke en tastaturkombinasjon på PC-tastaturet. Vi kaller det «Klikk for å ringe med hurtigtast».   

Når du mottar en samtale på din telefon får du et oppslagsvindu (toast) på din PC-skjerm som viser informasjon om innringer fra Opplysningen 1881. Dette oppslagsvinduet kan også inneholde annen nyttig informasjon fra bedriftens telefon- eller CRM-system. Se CRM integrasjoner lenger ned.

Støttede telefonløsninger

SmartCall fungerer med alle mobiltelefoner og operatører via Bluetooth forbindelse, men kan også leveres med mobil API-integrasjon i Telenor Mobilt Bedriftsnett samt alle Skype for Business løsninger med telefoni og Microsoft Teams løsninger med Telenor telefoni (Teams krever foreløpig Telenor MBN integrasjon).   

Ved integrasjon med Telenor MBN byr SmartCall i tillegg på en funksjon for mobilstatusvisning, som gir deg oversikt over om dine kollegaer er opptatt eller ledig i mobilen, slik at du vet når du kan ringe de. 

Les mer om SmartCall for Mobil

SmartCall for Mobil benyttes med alle mobil-løsninger med/uten integrerte IP-telefon, og inntil videre til Microsoft Teams (i påvente av nødvendige API-tjenester fra Microsoft).

 

 

CRM-Integrasjoner med automatisk kontaktoppslag (Fullversjon)

Når kunder og forbindelser ringer, kan SmartCall med sine funksjoner for CRM-integrasjon vise kontaktinformasjon og andre data fra bedriftens interne CRM-system i SmartCall oppslagsvinduet på PC-en. Se SmartCall oppslagsvindu eksempel under.
Tilhørende kontaktkort kan åpnes automatisk, slik at du sparer tid ved å slippe å søke opp kunden. På denne måten får du raskere frem informasjon eller behandle en sak eller salg, og derved kunne møte kunder med et høyere servicenivå. 

SmartCall CRM integrasjon fungerer med:

Vi tilbyr spesialintegrasjoner med kunde- /fagsystemer.

Eksempel på oppslagsvindu med SuperOffice CRM integrasjon:

 

Nytteverdi og besparelser

SmartCall vil øke verdien av bedriftens investering i talekommunikasjon, CRM- og andre datasystemer ved å integrere disse med hverandre.

SmartCall kan hjelpe deg å spare en arbeidsuke i året

"Vent litt så skal jeg finne saken din"

En ganske vanlig kommentar fra kundeservice.
Det tar i gjennomsnitt 37 sekunder for kundeservice å søke frem informasjon når kunden ringer, og med bare 10 samtaler om dagen utgjør disse sekundene hele 23 timer i et arbeidsår på 230 dager.

Når det i tillegg tar ca 20 sekunder å taste et telefonnummer og ringe med mobilen, så kan SmartCall med sin klikk og ring funksjon hjelpe bedriften med å spare ekstra 11 timer i året - altså nesten en hel arbeidsuke totalt per ansatt.

 


1881+ med katalogsøk

 

Se navn på de som ringer deg er inkludert i SmartCall oppslagsvinduet.

1881+ er valgfritt tilleggsabonnement til SmartCall, som gjør at du kan få tilgang til enda mer informasjon i oppslagsvinduet, blant annet adresseinformasjon, informasjon om markedsføring/telefonsalg og en egen katalogsøk-tjeneste hvor du kan søke personer og firmaer direkte i 1881 sin oppdaterte database.

Du kan også lagre søk og kontaktoppslag direkte til Outlook kontaktbok, og i støttede systemer vil du kunne opprette CRM kontakt rett i CRM-systemet med data fra 1881, slik at du sparer tid på registreringsarbeid.

Eksempel på 1881 katalogsøk med oppretting av firma i SuperOffice CRM: