Telefonintegrasjon Microsoft Dynamics CRM

Telefonintegrasjon Microsoft Dynamics CRM

SmartCall er en programvare som integrerer din telefon med Dynamics CRM, slik at du kan jobbe enklere og kan yte enda bedre kundeservice.

SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en programvare som kobler din vanlige telefon sammen med Dynamics.

Med SmartCall programvaren installert på din PC og Dynamics vil du kunne:

  • Starte telefonsamtaler til kunder ved å klikke på telefonnummer i Dynamics, og alle andre programmer du har på din PC
  • Når kunder ringer deg åpnes tilhørende kontaktkort i Dynamics,  slik at du raskere kan være klar med informasjon, eller til å registrere et salg eller sak
  • Når ukjente, potensielt nye kunder ringer kan du enkelt registrere deres kontaktinformasjon i Dynamics med informasjon fra Opplysningen 1881

SmartCall vil kort og godt sørge for at du vil spare tid og kan jobbe enklere 


SmartCall fungere med alle bedriftmobiler, IP-telefoner, Teams og Skype for Business løsninger med telefoni i nettet til Telenor, Phonero og Telia (API integrasjon)


SmartCall oppslagsvindu

Når noen ringer din telefon vil SmartCall presentere et oppslagsvindu nederst til høyre på din PC-skjerm med informasjon om hvem som ringer. Se bildet under.

  • Er kunden registrert i Dynamics, vises Dynamics i oppslagsvinduet.
  • Dersom innringer ikke er registrert i Dynamics vises navn og ikon fra 1881

Ved å trykke på Dynamics-ikonet åpnes tilhørende kontaktkort i Dynamics. Trykker du på 1881 ikonet kan du lagre kontaktinformasjon fra 1881 i Dynamics.

Du kan velge om SmartCall skal åpne kontaktkortet i Dynamics automatisk når kunder ringer, eller kun når du trykker på Dynamics-ikonet.

SmartCall oppslagsvindu kan også vise andre valgfrie data fra alle datafelter i Dynamics, slik som kundekategori, status, omsetning, reskontro mv.