Telefonintegrasjon i Dynamics

Telefonintegrasjon i Dynamics


SmartCall er en programvare som integrerer din telefon og dataprogrammer, slik at du kan jobbe enklere, spare tid og kan yte bedre service.

SmartCall sørger for at du blant annet kan klikke og ringe fra telefonnummer i Dynamics alle andre dataprogrammer på din PC, få kontaktoppslag når kunder ringer, slik at du slipper å søke i Dynamics, og nummeroppslag fra Opplysningen 1881 når nye kunder ringer, med informasjon som gjør det enklere å registrere nye kontakter i Dynamics. 

SmartCall vil kort og godt forenkle arbeidsdagen for deg som benytter telefon og Dynamics som arbeidsverktøy. 

SmartCall installeres på din PC (eller eksterne skrivebord) og integrerer din telefon med Dynamics. SmartCall kan benyttes med alle mobiltelefoner samt Skype for Business/Microsoft Teams*-løsninger, uavhengig av leverandør og teleoperatør. SmartCall kan også integreres med mobilnettet til Telenor og Telia, og vil da kunne tilby enda flere nyttige funksjoner til mobile bedriftsnettløsninger.

Les mer om funksjonalitet i SmartCall utgavene for din telefonenhet:

SmartCall med Dynamics integrasjon er tilgjengelig som en tilleggstjeneste i alle utgaver og fullversjoner av SmartCall.


Opprett nye kunder i Dynamics med informasjon fra Opplysningen 1881

Når kunder ringer vil SmartCall oppslagsvindu (bildet under) vise deg informasjon som er registrert på kunden i Dynamics.
Når nye kunder eller ukjente ringer vil SmartCall oppslagsvindu vise deg navn fra Opplysningen 1881. Ved å klikke på Dynamics ikonet i oppslagsvinduet kan du opprettet kontakten med informasjon fra 1881 direkte i Dynamics. Ved å bestille tilleggsabonnementet 1881+ i SmartCall vil du også få med adresse og annen informasjon på innringer, som gjør at du sparer enda mer tid på opprette kunder i Dynamics. Med 1881+ vil du i tillegg få tilgang til funksjonen "Katalogsøk 1881" i SmartCall, hvor du kan søke etter firma og personer direkte i 1881 sin oppdaterte database, og kan opprette nye kontakter fra søkeresultatet i Dynamics. 


Priser

  • SmartCall for Mobil med Dynamics integrasjon fra kr 35,-/aktiv bruker/mnd.*
  • SmartCall for Skype4b med Dynamics integrasjon fra kr 45,-/aktiv bruker/mnd.
  • 1881+ abonnement kr 10,-/aktiv bruker/mnd.

* Ved bruk av operatøruavhengig Bluetooth integrasjon. Tillegg kr 5,- ved eventuelt bruk av mobilintegrasjon med Telenor eller Telia API-er. Operatørkostnader tilkommer.


Nøkkelfunksjoner i SmartCall med Dynamics CRM integrasjon:

  • Klikk eller merk et nummer i Dynamics og din (mobil) telefon ringer nummeret for deg
  • Når kunder ringer deg vises oppslagsvindu med informasjon som er registrert i Dynamics
  • Velg mellom automatisk eller manuelt åpning av kontaktkort
  • Når nye kunder/ukjente ringer deg vises navn og informasjon fra 1881, og du kan oppdatere eller opprette kontakten direkte i Dynamics
  • Trykk 1881 logo for hente frem ytterligere offentlige opplysninger om samtalepartner
  • Felt tilleggsopplysninger kan benyttes til å vise annen nyttig informasjon om samtalepartner (eks. reskontro, supportavtale, rangering etc)
  • Andre funksjoner kan tilpasses på forespørsel

Eksempel på SmartCall oppslagsvindu med Dynamics CRM integrasjon