Telefonintegrasjon Microsoft Dynamics CRM

Telefonintegrasjon Microsoft Dynamics CRM

SmartCall er en programvare som integrerer Dynamics CRM med din telefon, slik at du kan jobbe enklere og kan yte enda bedre kundeservice.

SmartCall vil sørge for at du kan klikke på telefonnummer og ringe med din telefon fra Dynamics, og når kunder ringer kan SmartCall åpne tilhørende kontaktkort i Dynamics, slik at du raskere kan være klar med informasjon eller til å registrere en sak eller ordre. 

SmartCall er laget for å forenkle arbeidsdagen til deg som benytter Dynamics og telefon som arbeidsverktøy, og vil sørge for at du kan jobbe enklere og kan yte enda bedre kundeservice. 

SmartCall fungerer med Dynamics CRM Online og lokal versjon, og kan benyttes med alle Skype for Business løsninger med telefoni, alle mobiloperatører og mobiler via Bluetooth tilkobling, og med mobil eller Microsoft Teams integrasjon i Telenor Mobilt Bedriftsnett (MBN/API integrasjon).  


SmartCall oppslagsvindu med Dynamics CRM integrasjon

Når noen ringer på din telefon vil SmartCall presentere et oppslagsvindu nederst til høyre på din PC-skjerm med informasjon om hvem som ringer.

Er det kunde som er registrert i Dynamics vises Dynamics ikonet, er det en ukjent som ringer vises 1881 ikonet. Trykker du på Dynamics ikonet åpnes tilhørende kontaktkort i Dynamics. Trykker du på 1881 ikonet åpnes websiden til 1881, slik at du kan finne nyttig informasjon om samtalepartner.

Du kan velge om SmartCall skal åpne kontaktkortet i Dynamics automatisk når det ringer, eller kun når du trykker på Dynamics ikonet.

Om ønskelig (tillegg) kan oppslagsvinduet også vise annet nytt informasjon fra Dynamics, slik som kundekategori, status, omsetning, reskontro mv. 


Opplysningen 1881 viser navn på ukjente, potensielt nye kunder som ringer

Når personer som ikke er registrert i Dynamics ringer deg vil SmartCall oppslagsvindu vise navnet fra Opplysningen 1881. Ved å klikke på 1881 logoen vil du få tilgang til offentlige informasjon om samtalepartner, som du kan bruke til og å registrere i Lime. 

Med en 1881+ tjeneste kan SmartCall også automatisk opprette kunder for deg i Dynamics.

Spar tid og få mer informasjon med et 1881+abonnement

Se navn på de som ringer deg er inkludert i SmartCall oppslagsvinduet.

1881+ er et valgfritt men anbefalt tilleggsabonnement til deg som benytter Dynamics CRM fordi du får tilgang til enda mer informasjon i oppslagsvinduet, blant annet adresseinformasjon, informasjon om markedsføring/telefonsalg samt at du får tilgang til en egen katalogsøk-tjeneste hvor du kan søke personer og firmaer direkte i 1881 sin oppdaterte database.

Du kan lagre søk og kontaktoppslag direkte til Dynamics CRM og til Outlook kontaktbok med informasjon fra 1881, slik at du sparer tid på registreringsarbeid.

Eksempel på bruk av SmartCall 1881 katalogsøk med oppretting av firma i Dynamics CRM:

 

 

 

 

 


Priser

  • SmartCall for:
    • Mobil kr 25,- (Bluetooth tilkobling)
    • Microsoft Teams kr 35,-* 
    • Skype for Business kr 35,-
  • Integrasjoner/Tillegg:
    • Dynamics CRM integrasjon + kr 10,-
    • Telenor MBN integrasjon + kr 5,-
    • 1881+ abonnement + kr 10,-
    • Visning av tilleggsdata fra Dynamics i oppslagsvinduet + kr 5,-

*=Krever foreløpig at Teams telefoni er integrert med Telenor. Les mer her

Priser oppgitt per aktiv bruker per måned eks. mva.

Ved bruk av Telenor MBN integrasjon tilkommer kr 5,- per bruker fra Telenor, som blir fakturert på MBN avtalen til bedriften.

  • Bistand og opplæring superbruker kr 5000,-/bedrift
  • Implementering av tilleggdata fra Dynamics i oppslagsvinduet kr 2500,-/bedrift.