SmartCall for MS Dynamics


SmartCall er et PC-program som kobler din vanlige jobbtelefon til Microsoft Dynamics, og hjelper deg med å jobbe enklere og spare tid, slik at du kan levere enda bedre kundeservice


SmartCall gjør at du kan starte telefonsamtaler ved å klikke på telefonnummer i Dynamics (og alle andre programmer), og når kunder ringer deg åpnes tilhørende kontaktkort eller andre aktiviteter automatisk, slik at du sparer tid og er bedre forberedt i kundebehandlingen.

SmartCall er Norges eneste løsning for direkte bedriftsnett-integrasjon i Microsoft Dynamics.


SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en programvare som sørger for en trådløs over Internett kobling mellom din vanlige jobbtelefon, og din PC og dataprogrammer.

Les mer og bestill inntil 60 dagers prøveversjon av SmartCall for Microsoft Dynamics

Du kan prøve SmartCall kostnadsfritt i inntil 60 dager før du bestemmer deg.

Trykk BE OM TILBUD til venstre, så sender vi deg tilbud på SmartCall. Har du andre spørsmål kan du trykke CHAT nederst til høyre, sende e-post til info@nettsoft.no eller ringe 22881919

SmartCall for Microsoft Dynamics funksjoner: 

  • Start telefonsamtaler ved å klikk på telefonnummer i Microsoft Dynamics, og alle andre programmer på din PC (click-to-call)
  • Et informasjonsvindu (toast) presenterer kundedata fra Microsoft Dynamics på din PC-skjerm allerede før du har besvart samtalen (data fra 1881 når ukjente ringer). Se eksempelbilde nederst i artikkelen.
  • Mulighet for automatisk åpning av person-, firmakort eller andre aktiviteter, slik at du slipper å søke opp kunder som ringer
  • Reklamefritt katalogsøk fra Opplysningen 1881, med mulighet til å starte samtaler eller opprette kunder i Microsoft Dynamics
  • Mulighet for spesialltilpasninger av presentasjon og registrering av data i Microsoft Dynamics

SmartCall informasjonvindu (oppslagsvindu/toast)

Når noen ringer deg vil SmartCall presentere et pop-up vindu nederst til høyre på din PC-skjerm med informasjon om hvem som ringer. Se eksempelbilde under.

  • Er kunden registrert i Microsoft Dynamics, vises stort Microsoft Dynamics-ikon i informasjonsvinduet
  • Dersom innringer ikke er registrert i Microsoft Dynamics vises navn og stort ikon fra Opplysningen 1881

Du kan velge om SmartCall skal åpne Microsoft Dynamics automatisk, eller når du trykker på SmartCall vinduet. Dette kan bestemmes individuelt av brukere.

Ved å trykke på SmartCall vinduet åpnes Microsoft Dynamics (ny fane). Trykker du på 1881 ikonet får du åpnet nettsiden til 1881, hvor du kan finne annen offentlig informasjon om innringer, med mulighet til å lagre kontaktinformasjon i Microsoft Dynamics, og din Outlook kontaktbok, slik at du sparer tid med manuelt registreringsarbeide.

SmartCall oppslagsvindu kan også vise valgfrie data fra andre datafelt i Microsoft Dynamics, slik som intern kontaktperson, kundekategori, status, salg, sak, omsetning, reskontro mv. Dette kan tilpasses etter behov.