SmartCall for MS Dynamics



Nettsoft SmartCall er en CTI*-programvare som er laget for å gjøre arbeidsdagen enklere og mer effektiv for deg som benytter telefon og Microsoft Dynamics i kundebehandlingen. 

SmartCall sørger blant annet for at du kan klikke på telefonnummer og starte telefonsamtaler fra Dynamics med din vanlige jobbtelefon, få automatisk kontaktoppslag i Dynamics når kunder ringer, eller få nummeroppslag og forretningsinformasjon fra Opplysningen 1881 når ukjente, potensielt nye kunder ringer.


*Computer Telephone Integration

SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en API-integrasjon (kobling) og verdiøkende tilleggstjeneste til eksisterende bedriftsnettløsninger og kundesystemer fra de største leverandørene i Norge. SmartCall sørger for å koble alle typer telefoner i bedriftsnettet sammen med ansattes PC-programmer og kundesystemer, slik at bedriften kan tilby enda bedre kundeservice.


Prøv SmartCall i inntil 60 dager før du bestemmer deg!

Be om tilbud via vår Chat nederst til høyre, eller benytt dette kontaktskjemaetinfo@nettsoft.no eller ring 22881919



SmartCall for Microsoft Dynamics funksjoner: 

  • Start telefonsamtaler ved å klikk på telefonnummer i Microsoft Dynamics, og alle andre programmer på din PC (click-to-call)
  • Et informasjonsvindu (toast) presenterer kundedata fra Microsoft Dynamics på din PC-skjerm allerede før du har besvart samtalen (data fra 1881 når ukjente ringer). Se eksempelbilde nederst i artikkelen.
  • Mulighet for automatisk åpning av person-, firmakort eller andre aktiviteter, slik at du slipper å søke opp kunder som ringer
  • Reklamefritt katalogsøk fra Opplysningen 1881, med mulighet til å starte samtaler eller opprette kunder i Microsoft Dynamics
  • Mulighet for spesialltilpasninger av presentasjon og registrering av data i Microsoft Dynamics

SmartCall informasjonvindu (oppslagsvindu/toast)

Når noen ringer deg vil SmartCall presentere et pop-up vindu nederst til høyre på din PC-skjerm med informasjon om hvem som ringer. Se eksempelbilde under.

  • Er kunden registrert i Microsoft Dynamics, vises stort Microsoft Dynamics-ikon i informasjonsvinduet
  • Dersom innringer ikke er registrert i Microsoft Dynamics vises navn og stort ikon fra Opplysningen 1881

Du kan velge om SmartCall skal åpne Microsoft Dynamics automatisk, eller når du trykker på SmartCall vinduet. Dette kan bestemmes individuelt av brukere.

Ved å trykke på SmartCall vinduet åpnes Microsoft Dynamics (ny fane). Trykker du på 1881 ikonet får du åpnet nettsiden til 1881, hvor du kan finne annen offentlig informasjon om innringer, med mulighet til å lagre kontaktinformasjon i Microsoft Dynamics, og din Outlook kontaktbok, slik at du sparer tid med manuelt registreringsarbeide.

SmartCall oppslagsvindu kan også vise valgfrie data fra andre datafelt i Microsoft Dynamics, slik som intern kontaktperson, kundekategori, status, salg, sak, omsetning, reskontro mv. Dette kan tilpasses etter behov.