Telefonintegrasjon i Dynamics

Telefonintegrasjon i Dynamics


SmartCall er en programvare som integrerer din vanlige telefon med Dynamics CRM.

SmartCall vil sørge for at du kan klikke og ringe fra telefonnummer i Dynamics CRM og alle andre dataprogrammer du har på din PC, og du kan få automatisk kontaktoppslag i Dynamics CRM, slik at du kan være klar med informasjon eller til å registrere en sak eller ordre i samme øyeblikk kunden ringer. 

SmartCall kan også vise andre data fra Dynamics CRM når kunder ringer, for eksempel kundekategori, rangering, regnskapstall mv., slik at du er bedre forberedt og kan yte enda bedre service.

SmartCall vil kort og godt forenkle arbeidsdagen for deg som benytter telefon og Dynamics CRM som arbeidsverktøy. 

SmartCall kan benyttes med alle mobiltelefoner samt Skype for Business/Microsoft Teams*-løsninger, uavhengig av leverandør og teleoperatør.


Se navn på ukjente som ringer og opprett kontakter i Dynamics CRM med informasjon fra Opplysningen 1881

Når ukjente, potensielt nye kunder ringer vil SmartCall oppslagsvindu vise deg navnet fra Opplysningen 1881. Ved å klikke i oppslagsvinduet kan du opprettet kontakten med informasjon fra 1881 direkte i Dynamics CRM.

Ved bruk av SmartCall funksjonen 1881 Katalogsøk kan du enkelt søke og opprette nye kontakter i Dynamics CRM. Les mer under.

Få flere funksjoner og mer informasjon med et 1881+ abonnement

1881+ er et tilleggsabonnement i SmartCall som gjør at du kan få tilgang til enda mer informasjon fra 1881.

  • Se adressen på de som ringer deg i oppslagsvinduet
  • Få vite om nummeret er benyttet i salg/markedsføring
  • Tilgang til 1881 katalogsøk med mulighet til å ringe og opprette kontakter i Outlook eller i ditt CRM system (dersom bestilt)

Abonnementet kan legges til i både Miniversjon og Fullversjon av SmartCall. 

1881+ koster kr 10,-/bruker/mnd.

Eksempel på oppretting av kontakt i 1881 Katalogsøk


Nøkkelfunksjoner i SmartCall med Dynamics CRM integrasjon:

  • Klikk eller merk et nummer i Dynamics CRM og din telefon ringer nummeret for deg
  • Når kunder ringer vises oppslagsvindu med kundeinformasjon som er registrert i Dynamics.
  • Mulighet til å vise tilleggsdata fra Dynamics, f.eks. kundekategori, rangering, regnskapstall el.l. (Se valgfrie felt i illustrasjonen av oppslagsvinduet under)
  • Velg mellom automatisk eller manuelt åpning av kontaktkort ved samtaler
  • Når ukjente, potensielt nye kunder ringer vises navn og informasjon fra 1881, og du kan trykke i oppslagsvindu for å opprette kontakten direkte i Dynamics CRM
  • Trykk 1881 logo for hente frem ytterligere offentlige opplysninger om samtalepartner
  • Andre funksjoner kan tilpasses på forespørsel
 

Priser

  • SmartCall for Mobil med Dynamics CRM kr 35,-*
  • SmartCall for Skype4b med Dynamics CRM 45,-
  • Opsjon: 1881+ abonnement kr 10,-
  • Opsjon: Visning av tilleggsdata fra Dynamics CRM i oppslagsvindu kr 5,-

Priser oppgitt per aktiv bruker per måned eks. mva.

*Gjelder ved bruk av operatøruavhengig Bluetooth integrasjon mellom mobiltelefon og PC. Ved eventuell direkteintegrasjon med mobilnettet til Telenor eller Telia tilkommer kr 5,- samt API kostnad fra mobiloperatøren. 

  • Implementeringskostnad Dynamics CRM Online kr 2500,-/bedrift
  • Implementeringskostnad Dynamics CRM lokal web kr 5000,-/bedrift
  • Implementering visning av tilleggdata fra Dynamics CRM kr 2500,-/bedrift.

SmartCall krever ingen spesielle Dynamics CRM lisenser eller serverinstallasjoner med mindre Dynamics CRM kjører i et virtuelt servermiljø (eksternt skrivebord)


SmartCall oppslagsvindu med Dynamics CRM integrasjon