Er mobil bedriftskommunikasjon bra nok?

Hvor mye koster tap av omsetning og omdømme når mobilen ikke virker?

 

Den 29. august har mobilnettet vært nede (igjen), og forårsaket at bedrifter har vært uten telefon. Jeg stiller spørsmål ved at bedrifter og andre som lever av å være tilgjengelig på telefon kun benytter mobile løsninger?

Det virker som mange har glemt hvor driftssikker fasttelefonen er, og at den fremdeles lever i beste velgående, med både ny, velprøvde og stabil teknologi.

At en IP-, eller ISDN basert telefonsentral, inkludert operatøruavhengige Skype for Business løsninger kan kombineres med mobiltelefoner på flere måter, er noe heller ikke så mange er klar over. Slike kombinasjonsløsninger kan til og med leveres rimeligere enn rene mobile bedriftsløsninger^, og de har mer tilgjengelig funksjonalitet.

Men noe av det viktigste med slike løsninger er at de vil bidra til å minimere økonomiske tap når mobilnettet stopper. For en ting er sikkert – det kommer til å skje igjen, uansett hvilken operatør som benyttes.

Trym Byman
Mobil: 908 77 700
(Ringer samtidig i min Skype på 22 88 19 14)

^Ved bruk av private mobilabonnement i stedet for bedriftsabonnementer.

(Kred til Kolonihagen som vet å bruke alternative medier for å informere sine kunder)

kolonihagen