Telefoni i Skype for Business Online (Microsoft Office365)

Telefoni i Skype for Business Online (Microsoft Office365)

 


Nettsoft Cloud Connector (NCC)

 

Nettsoft Cloud Connector (NCC) er en Nettsoft produsert skytjeneste som leverer telefoni direkte til Office365 for bruk i Skype for Business Online. Løsningen er beregnet for bedrifter med 100+ ansatte, og som ennå ikke er klar til å flytte til Microsoft Teams.

Alle kan få telefoni integrert i Microsoft Teams

NCC benytter Microsoft godkjent standard for PBX/telefontilkobling direkte til Office365, og er spesialdesignet av oss slik at vi ved behov kan kombinere telefoni fra flere operatører som Telenor, Telia, Phonect og Kvantel. Dette betyr at våre kunder kan velge eller blande operatører for ulike behov, som for eksempel når ansatte ikke har jobb-mobiler, eller det er behov for telefonnummer til utenlandske avdelinger. NCC er den eneste løsningen som gjør det mulig med utenlandske nummerplaner på norske Office365 løsninger og vise versa.

NCC kan leveres i kombinasjon med ulike mobile bedriftsnett samt tradisjonell hussentral-funksjonalitet, slik som avansert anropsstyring, sentralbord, kontaktsenter, DECT/IP-apparater mv. Dette gjør våre telefoni- og Skype for Business tjenester til den mest fleksible løsningen i markedet.

  • Bedriften trenger ikke å benytte en lokal infrastruktur, eller leie en Skype for Business tjeneste for å få tilgang til mobil/telefoni i Skype for Business Online
  • Det er ingen krav til mobile bedriftsabonnement, ulike og private kan benyttes

*Oppgitt pris gjelder ved ca 200 brukere


Unike tilleggsfunksjoner inkludert

 

logo-norges-beste-1881Våre Skype for Business løsninger kan leveres med vår egenutviklede programvare SmartCall for Skype4b, som gir brukerne automatisk nummeroppslag fra Opplysningen 1881, slik at de kan se navnet på ukjente som ringer samt klikk og ring (click to call) på telefonnummer i alle dataprogrammer. SmartCall kan også integreres med mobilt bedriftsnett for mobilstatusvisning i Skype4b samt kunde-/fagsystemer (CRM) for kontaktoppslag og andre nyttige og tidsbesparende funksjoner.

Trykk for å lese mer om løsning med mobile bedriftsnett

For Telenor MBN og Telia TBN kunder vil NCC gjøre Skype for Business Online til en mobil "tvilling", eller rettere forklart en ip-telefon til brukernes mobiltelefon, som gjør at at ansatte kan besvare og ringe med sitt mobilnummer i Skype for Business Online.

Alle mobile bedriftsnettfunksjoner, slik som sentralbord og anropsstyring, inkluderte trafikkkostnader, alternativt visningsnummer mv. kan benyttes med NCC og Skype for Business Online.

Mobilstatus i Skype4b

Overføring av kalenderavtaler til Telenor MBN / sentralbord


Kombinasjon av flere operatører

Har bedriften behov for alternativ utenlandstrafikk eller utenlandske telefonnummer, kan vi kombinere Telenor eller Telia med for eksempel Phonect, som kan tilby trafikk og telefonnummer i over 30 land. 

I eksempelet under benyttes Telenor/Telia (1) for innenlandstrafikk, og Phonect (2) for  utenlandstrafikk og/eller utenlandske telefonnummer. NCCTelenorogPhonect

Trykk for å lese om flere fordeler med Nettsoft Cloud Connector

NCC gir tilgang til flere tjenester og funksjoner i Office365

I Skype for Business Online kan brukere samhandle (federere) med både eksterne Skype for Business brukere, og vanlige Skype brukere, og tilgjengelighetsstatus (precense) er tilgjengelig på tvers av alle Office365 tjenester og App-er.

Med en oppdatert katalogtjeneste (Azure/AD) kan brukere lettere finne ansatte, grupper og avdelinger samt eksterne kontakter å kommunisere med. Det er også enklere å booke møter i Skype Meeting Room.

Brukere kan etter behov benytte seg av funksjoner som Skype mobil App, Skype web App (nettbasert Skype) og Exchange Voicemail, som er integrert i Outlook. 

Utstyr, møterom og konferanser

Med NCC og Skype for Business Online kan bedriften benytte alle tilgjengelige funksjoner og kompatibelt utstyr for Office365 herunder Skype IP-apparater og Skype Meeting Room, med telefoni.

Skype for Business Online er eneste løsning for bedrifter som har behov for å kringkaste møter med Skype Meeting BroadCast, en løsning som støtter inntil 10 000 møtedeltagere. 


 

Mobilnummer og fastnett telefonnummer

Bedriften kan benytte sine mobilnummer fra hvilken som helst operatør, portere inn en eventuell eksisterende fastnett nummerserier, eller få nye lokale norske nummer, som kan kombineres med med flere operatører for rimelig utenlandstrafikk og/eller telefonnummer.

Kombinere med tradisjonell telefoni

Vi kan også koble eventuelt eksisterende kundeplasserte- eller eksterne PBX/telefonsentraler sammen med NCC, slik at Skype for Business blir et "telefonapparat" (softphone) i eksisterende telefonløsning.

Sentralbord og kontaktsenter

NCC kan benyttes sammen med mange sentralbord- og kontaktsenterløsninger, som for eksempel Telenor MBN, Telia TBN, Innovaphone og webasserte Zisson Wave.


Komplett administrasjon i Office365

Med Skype for Business Online er det lettere å sørger for at bedriftens passordregler overholdes, og bruker kan benytte samme pålogging til alle Office365 tjenester og App-er (SSO). NCC støtter Modern Autentication (to-factor)

Med NCC oppnår bedriftens IT-avdeling eller Office365 leverandør én felles og integrert brukerkatalog som administreres direkte i Office365 (eventuelt lokalt AD)

  • Administrasjon av Skype for Business brukere og tlf nr utføres i Office365 admin.

  • Sentralbord, anropsstyring mv. for telefoni kan administreres i egen (ekstern) telefonløsning eller i et mobilt bedriftsnett

  • Anropsstyring og ringekøer er tilgjenglig i Office365 for de som ikke ønsker å bruke eksterne løsninger. Støtter 50 agenter og 200 samtaler per kø. 
  • Ingen brukerdata lagres hos Nettsoft.


Ingen investeringsbehov - forutsigbar månedskostnad

Med NCC slipper bedriften å investere i infrastruktur, operatørlinjer og kunnskap. Nettsoft datasenter har allerede tilgjengelig all nødvendig infrastruktur og linjer (SIP-trunker) fra operatører som Telenor, Telia, Phonect og Kvantel.

NCC leveres som en abonnementsbasert skytjeneste med en forutsigbar månedkostnad.

Bransjens beste driftssikkerhet og garantier

 

Ingen er bedre på å drifte Microsoft produkter, enn Microsoft selv, med 99,9% oppetidsgaranti og finansiell støtte. 

Skype for Business Online er en del av Microsoft Office365, som supporteres og driftes av Microsoft. SLA og support følger bedriftens lisensplaner og avtaler i Office365, eventuelt i kombinasjon med bedriftens Office365 leverandør. 

 

Support og administrasjon

 

  • Bedriftens IT-avdeling eller Office365/telefon leverandør kan som vanlig administrere tjenester og brukere, men får også mulighet til å aktivere og administrere telefonfunksjonaliteten i Skype for Business
  • Nettsoft tar ansvar for drift og vedlikehold av infrastrukturen og telefonkoblingen mot Microsoft Office365. Det er ingen administrasjon av brukere eller lagring av data på denne løsningen, men vi kan ta ansvar for aktivering og tilpasning av brukere i Office365. 
  • Ved levering av NCC i kombinasjoner med hussentraler og andre telefonløsninger avtales ansvar og administrasjon særskilt.
  • Dersom bedriften ikke har en IT-avdeling, Office365 eller teleleverandør kan Nettsoft tilby totalleveranse og support.

    Nettsoft Microsoft sertifiseringer:
    Microsoft Certified Partner nr.: 1064462  
    Microsoft Office 365 Partner nr.: 589840
    Microsoft Authorized Education Partner (AEP) nr v96302