Valgfri mobil/telefoni direkte til Microsoft Office365

Valgfri mobil/telefoni direkte til Microsoft Office365

 

Skype for Business Online blir til Microsoft Teams

Microsoft har annonsert at Skype for Business Online blir erstattet av Microsoft Teams med funksjoner for telefoni og konferanser. Dessverre vil ikke de vanligste leide Skype for Business løsninger med telefoni i dag kunne overføres og benyttes sammen med Teams.

Nettsoft Cloud Connector lar bedrifter flytte med seg både Telenor Mobilt Bedriftsnett (MBN flerbruker IPT) eller andre telefonløsninger og telefonsentraler direkte til Microsoft Office365, slik at ansatte kan ringe med Skype for Business Online, og senere i Teams (Q2/2018).

 

Nettsoft Cloud Connector

 

Nettsoft Cloud Connector er en skytjeneste som leverer telefoni direkte til Skype for Business Online, og er fullintegrert med Microsoft Office365. Med denne løsningen kan ansatte ringe og motta mobil/telefonsamtaler i sin vanlige Skype for Business Online klient, og senere i Microsoft Teams. 

Nettsoft Cloud Connector (CC) benytter Microsoft godkjent standard for telefontilkobling direkte til Office365, og er spesialdesignet for at vi kan levere og kombinere telefoni fra flere operatører som Telenor, Phonect, Kvantel og TDC. Dette betyr at vi kan blande operatører for bedrifter med ulike behov, som for eksempel utenlandske telefonnummer.  

CC kan leveres i kombinasjon med mobile bedriftsnett og tradisjonell hussentral-funksjonalitet, slik som anropsstyring, sentralbord, kontaktsenter, DECT/IP-apparater mv. 

Dette gjør våre telefoni- og Skype for Business tjenester til de beste og mest fleksible løsninger i bransjen.

  • Bedriften trenger ikke å benytte en lokal server, eller leie en Skype for Business tjeneste for å få tilgang til telefoni i Skype for Business
  • Bedriften står fritt til å velge eller bytte mobil/teleoperatør, uten å måtte bytte ut sin Skype for Business løsning
  • Det er ingen krav til mobile bedriftsabonnement (ulike og private kan benyttes) 
  • De vanligste leide Skype for Business løsningene i markedet kan ikke benyttes for telefoni i Skype for Business Online og senere Microsoft Teams (krever avansert hybrid plattform). CC sikrer at bedriften kan følge med i utviklingen
  • Det er kjent at Microsoft selv skal starte med å levere telefoni i Office365, men denne tjenesten vil foreløpig gi bedriften mindre muligheter for mobile integrasjoner og andre nødvendige funksjoner for bedrifttelefoni

 

telenorNettsoft Cloud Connector har full støtte for Telenor IPT Flerbruker og Mobilt Bedriftsnett, som også kan leveres i kombinasjon med andre operatører, hussentraler- og telefonløsninger. 

  • Nettsoft er Telenor godkjent IPT-partner, API-partner og mobilforhandler.
  • Våre løsninger leveres også gjennom utvalgte Nordialog og Telenor forhandlere

 

Hvorfor Online versjon av Skype for Business

 

Les også: Hvorfor benytte mobil/telefoni i Skype for Business

 

Veldig mange bedrifter har tatt i bruk Microsoft Office365, som i de fleste bedriftpakker inkluderer Skype for Business Online. Denne har til nå ikke vært mulig å få levert med telefoni. Så bedrifter som har hatt behov for dette, har enten måtte benytte en egen lokalt installert Skype server plattform, eller leie den av en ekstern leverandør, som oss, Telenor, Phonect, BizSkype m.fl. 

Nå trenger ikke bedriften lenger benytte en lokal server, eller leie en Skype for Business tjeneste for å få tilgang til telefoni.

Med CC blir mobil/telefoni tilgjengelig direkte i Microsoft Office365 sin egen Skype for Business Online løsning. Dermed blir Skype for Business mer tilgjengelig, og fullt integrert i øvrige Microsoft tjenester. Med dette oppnår både bedriften og Office365 leverandør bedre  driftsikkerhet, enklere administrasjon og lisensiering.  

 

Nye tjenester kommer først til Microsoft Office 365

 

De fleste nye funksjoner og tjenester fra Microsoft kommer nå først, og oftere kun til Microsoft Office365, noe som betyr at tradisjonelle kundeplasserte og leide løsninger sakker akterut i forhold til funksjonalitet og kompatibilitet. Dette gjelder også for lokale eller leide Skype for Business løsninger. 

Med CC og Microsoft Office365 får bedriften mulighet til å følge med i utviklingen og ta i bruk nye funksjoner og tjenester raskere, som blant annet Microsoft Teams med telefoni, når tilgjengelig.

 

Unike tilleggsfunksjoner inkludert

 

logo-norges-beste-1881Våre Skype for Business løsninger inkluderer vår egenutviklede programvare SmartCall for Skype4b, som gir brukerne automatisk nummeroppslag fra Opplysningen 1881, slik at de kan se navnet på ukjente som ringer samt klikk og ring (click to call) på telefonnummer i alle dataprogrammer. SmartCall kan oppgraderes til fullversjon for mobile integrasjoner, CRM kontaktoppslag og andre tidsbesparende funksjoner. 

Trykk for å lese mer om løsning med Telenor Mobilt Bedriftsnett (MBN)

For Telenor MBN kunder vil NCC gjøre Skype for Business Online til en mobil "tvilling", eller rettere forklart en ip-telefon til brukernes mobiltelefon, som gjør at at ansatte kan besvare og ringe med sitt mobilnummer (eller fastnett nummer) i Skype for Business Online.

Alle MBN telefonfunksjoner, slik som sentralbord og anropsstyring, inkluderte trafikkkostnader (MBN trafikk), alternativt visningsnummer mv. kan benyttes med NCC og Skype for Business Online.

Telenors linjer til Skype for Business Online er allerede på plass i vårt datasenter (IPT partner/MBN fler-IPT).  
NCCTelenor

Mobilstatus i Skype og Skype-status i MBN sentralbord

  • Leveres med programvaren SmartCall for Skype4b (les mer)
  • NCC kunder får 50% rabatt på fullversjon av SmartCall
  • Nummeroppslag fra Opplysningen 1881 i Skype er inkludert i NCC

Overføring av kalenderavtaler til Telenor MBN / sentralbord


Kombinasjon av flere operatører

Har bedriften behov for alternativ utenlandstrafikk eller utenlandske telefonnummer, kan vi kombinere Telenor med for eksempel Phonect, som kan tilby trafikk og telefonnummer i over 30 land. 

I eksempelet under benyttes Telenor (1) for innenlandstrafikk, og Phonect (2) for  utenlandstrafikk og/eller utenlandske telefonnummer. 

NCCTelenorogPhonect

Trykk for å lese om flere fordeler med Nettsoft Cloud Connector

NCC gir tilgang til flere tjenester og funksjoner i Office365

I Skype for Business Online kan brukere samhandle (federere) med både eksterne Skype for Business brukere, og vanlige Skype brukere, og tilgjengelighetsstatus (precense) er tilgjengelig på tvers av alle Office365 tjenester og App-er.

Med en oppdatert katalogtjeneste (Azure/AD) kan brukere lettere finne ansatte, grupper og avdelinger samt eksterne kontakter å kommunisere med. Det er også enklere å booke møter i Skype Meeting Room.

Brukere kan etter behov benytte seg av funksjoner som Skype mobil App, Skype web App (nettbasert Skype) og Exchange Voicemail, som er integrert i Outlook. 

Utstyr, møterom og konferanser

Med NCC og Skype for Business Online kan bedriften benytte alle tilgjengelige funksjoner og kompatibelt utstyr for Office365 herunder Skype IP-apparater og Skype Meeting Room, med telefoni.

Skype for Business Online er eneste løsning for bedrifter som har behov for å kringkaste møter med Skype Meeting BroadCast, en løsning som støtter inntil 10 000 møtedeltagere. 


Kombinasjon av flere teleoperatører

Har bedriften behov for alternativ utenlandstrafikk eller utenlandske telefonnummer, kan vi som eksempel kombinere Telenor med Phonect, som kan tilby trafikk og telefonnummer i over 30 land. 

I eksempelet under benyttes Telenor (1) for innenlandstrafikk, og Phonect (2) for  utenlandstrafikk og/eller utenlandske telefonnummer. 

NCCTelenorogPhonect


Mobilnummer og fastnett telefonnummer

Bedriften kan benytte sine mobilnummer fra hvilken som helst operatør, portere inn en eventuell eksisterende fastnett nummerserier, eller få nye lokale norske nummer, som kan kombineres med med flere operatører for rimelig utenlandstrafikk og/eller telefonnummer (Least Cost Routing).

Kombinere med tradisjonell telefoni

Vi kan også koble eventuelt eksisterende kundeplasserte- eller eksterne PBX/telefonsentraler sammen med NCC, slik at Skype for Business blir et "telefonapparat" (softphone) i eksisterende telefonløsning.

NCC er unik ved at vi kan kombinere telefoni i Skype med løsninger for tradisjonelle DECT/IP-apparater, Softphones (vanlig PC telefoni), sentralbord, kontaktsenter, port/døråpnere, overvåkning mv.

Sentralbord og kontaktsenter

NCC kan benyttes sammen med mange sentralbord- og kontaktsenterløsninger, som for eksempel Telenor MBN, federert Competella , Innovaphone og webasserte Zisson Wave.


Komplett administrasjon i Office365

Med Skype for Business Online er det lettere å sørger for at bedriftens passordregler overholdes, og bruker kan benytte samme pålogging til alle Office365 tjenester og App-er (SSO).

Med NCC oppnår bedriftens IT-avdeling eller Office365 leverandør én felles og integrert brukerkatalog som administreres direkte i Office365 (eventuelt lokalt AD)

  • Administrasjon av Skype for Business brukere og tlf nr utføres i Office365 admin.

  • Sentralbord, anropsstyring mv. for telefoni kan administreres i egen (ekstern) telefonløsning eller i et mobilt bedriftsnett (f.eks. Telenor Mobilt Bedriftsnett)

  • Ingen brukerdata lagres hos Nettsoft.


Ingen investeringsbehov - forutsigbar månedskostnad

Med NCC slipper bedriften å investere i infrastruktur, operatørlinjer og kunnskap. Nettsoft datasenter har allerede tilgjengelig all nødvendig infrastruktur og linjer (SIP-trunker) fra operatører som Telenor, Phonect, Kvantel og TDC.

NCC leveres som en abonnementsbasert skytjeneste med en forutsigbar månedkostnad.

Trykk for å lese mer om detaljer det kan være greit å vite om

  • NCC er foreløpig en løsning for bedrifter med ca 100+ ansatte (50 eller 500 samtidige PSTN samtaler) 
  • Løsning for mindre bedrifter kommer i 2018.
  • Må benytte ekstern leverandør av innringerkonferanse (bestilles i Office365)
  • Ved behov for sentralbordløsning og/eller anropsmønster kan vi levere flere løsninger avhengig av behov. Telenor MBN kan også benyttes.

Krav til lisenser i Office365

Nettsoft Cloud Connector krever at bedriften benytter Office365 Plan E1/E3 (A1/A3) med lisenstillegg for telefonsystem, eventuelt Plan A5/E5. Lisenstillegget gjelder kun for brukere som skal ha funksjon for telefoni i Skype.

Nettsoft er Microsoft CSP (Cloud Service Provider/lisensleverandør) og kan om ønskelig samle og levere alle Office365 lisenser på faktura til bedriften.

Spesielt for Telenor MBN kunder

Bransjens beste driftssikkerhet og garantier

 

Ingen er bedre på å drifte Microsoft produkter, enn Microsoft selv, med 99,9% oppetidsgaranti og finansiell støtte. 

Skype for Business Online er en del av Microsoft Office365, som supporteres og driftes av Microsoft. SLA og support følger bedriftens lisensplaner og avtaler i Office365, eventuelt i kombinasjon med bedriftens Office365 leverandør. 

 

Support og administrasjon

 

  • Bedriftens IT-avdeling eller Office365/telefon leverandør kan som vanlig administrere tjenester og brukere, men får også mulighet til å aktivere og administrere telefonfunksjonaliteten i Skype for Business
  • Nettsoft tar ansvar for drift og vedlikehold av infrastrukturen og telefonkoblingen mot Microsoft Office365. Det er ingen administrasjon av brukere eller lagring av data på denne løsningen, men vi kan ta ansvar for aktivering og tilpasning av brukere i Office365. 
  • Ved levering av NCC i kombinasjoner med hussentraler og andre telefonløsninger avtales ansvar og administrasjon særskilt.
  • Dersom bedriften ikke har en IT-avdeling, Office365 eller teleleverandør kan Nettsoft tilby totalleveranse og support.

    Nettsoft Microsoft sertifiseringer:
    Microsoft Certified Partner nr.: 1064462  
    Microsoft Office 365 Partner nr.: 589840
    Microsoft Authorized Education Partner (AEP) nr v96302