Nettsoft SmartCall

Nettsoft SmartCall

 


Nettsoft SmartCall er en programvare som er laget for å forenkle arbeidsdagen til deg som benytter PC og telefon som arbeidsverktøy.

SmartCall tilbyr verdiøkende og nyttige ekstrafunksjoner ved å integrere dine dataprogrammer med din eksisterende telefon, enten du benytter en mobiltelefon, Skype for Business eller Microsoft Teams med telefoni.

Med SmartCall programmet installert på din PC kan du klikke og ringe fra telefonnummer i hvilket som helst dataprogram eller webside, se navn på ukjente som ringer deg med et oppslagsvindu på din PC-skjerm, og om ønskelig få automatisk kontaktoppslag i ditt kunde- /fagsystem (CRM), slik at du er klar med informasjon, eller til å registrere en sak eller ordre i samme øyeblikk kunder ringer.

SmartCall vil kort og godt gjøre at du kan jobbe enklere, sparer tid og kan yte bedre service.

Med 10 telefonsamtaler om dagen kan SmartCall effektivisere en arbeidsuke!
Med SmartCall kan du spare 20 sekunder per utgående telefonsamtale fordi du slipper å taste telefonnummer på din mobil, og 37 sekunder ved innkommende samtaler fordi du slipper å søke opp kunden i ditt kunde- /fagsystem (CRM). Se beregning lenger ned.

SmartCall leveres i utgave for bruk sammen med mobiltelefon, og for Skype for Business. Begge utgavene leveres i to versjoner; Miniversjon og Fullversjon.

  • Miniversjon har funksjonalitet begrenset til klikk for å ringe (click to call) fra alle dataprogram samt nummeroppslag med visning av navn på ukjente fra 1881.
  • Fullversjon har alle funksjoner og mulighet for flere integrasjoner, blant annet oppslag i kunde- /fagsystem, også kalt CRM oppslag

Tilgjengelig funksjonalitet styres sentralt av din SmartCall leverandør, og gjør at Miniversjon enkelt kan oppgraderes til Fullversjon samt at funksjoner og integrasjoner kan legges til og endres uten ominstallasjon av SmartCall programvaren.

Les mer om funksjonalitet og priser for den telefonenheten du benytter:


SmartCall for Mobil fungerer med alle mobiler, og med alle mobiloperatører ved bruk av Bluetooth. I datamiljøer hvor Bluetooth ikke er egnet kan SmartCall benytte API integrasjon med mobilnettet til Telenor eller Telia. API kan også benyttes eller kombineres med Bluetooth dersom du ønsker å vise opptatt/ledig status på dine kollegaer i SmartCall funksjonen "Mobilstatusvindu".

Viktig info om Bluetooth

Selv om din PC kan ha innebygget Bluetooth anbefaler vi at du benytter et eksternt adapter av typen Belkin F8T065BF da dette kommuniserer mer stabilt med mobiltelefoner. Ta kontakt med din utstyrsleverandør eller Nettsoft for priser. Les mer om Bluetooth oppsett i brukerveiledningen

SmartCall for Skype4b kan benyttes med alle Skype for Business løsninger i markedet, uavhengig av leverandør og teleoperatør. Denne utgaven kan også integreres med mobilnettet til Telenor og Telia med API, for blant annet mobilstatusvisning i Skype og andre nyttige funksjoner som ikke er standard i Skype for Business løsninger.


Microsoft Teams er en ny tjeneste i Microsoft Office365 (som erstatter Skype for Business Online). SmartCall for Teams er ikke leveringsklar ennå, men denne kommer så snart Microsoft er klare med å de funksjonene vi trenger for å integrere SmartCall med Teams. Inntil videre kan Telenor kunder med mobil one-nummer og Teams med telefoni benytte SmartCall for Mobil utgaven for nummer/CRM oppslag og om ønskelig mobilstatusvindu slik at du kan se opptatt/ledig status på dine kollegaer. SmartCall for Mobil støtter klikk for å ringe med Teams.


SmartCall for Mobil oppslagsvindu

Ved innkommende og utgående mobilsamtaler vil du se SmartCall oppslagsvindu (Se egne oppslagsvinduer i SmartCall for Skype4b  og SmartCall med SuperOffice)

 

 

 


CRM integrasjoner

Alle utgaver og versjoner vil som standard gjøre at du kan ringe fra telefonnummer i ditt CRM system, og alle andre dataprogrammer du har på din PC. Dersom du ønsker kontaktoppslag i ditt CRM-system ved innkommende samtaler kan du bestille CRM integrasjon i Fullversjon av SmartCall (ikke tilgjengelig i Miniversjon).

SmartCall CRM integrasjon kan benyttes med følgende løsninger:


Beregning av effektiviseringsgevinst

Med SmartCall kan bedriften effektivisere nesten en arbeidsuke i året per bruker

Fordi du slipper å taste inn nummeret på din mobiltelefon når du skal ringe kunder vil du spare 20 sekunder per samtale. Med automatisk kontaktoppslag i ditt kunde- /fagsystem (CRM integrasjon) kan du spare 37 sekunder på hver kundehenvendelse, fordi du ikke trenger å søke opp kunden. Med SmartCall er kontaktinformasjonen klar i det øyeblikket kunden ringer deg.


Disse sekundene høres kanskje ikke mye ut, men hvis du i snitt mottar 10 samtaler om dagen, vil SmartCall effektivisere deg over 23 timer i løpet av et arbeidsår (230 dager). Tar vi med 10 utgående samtaler i regnestykket, kan du spare ytterligere 12 timer. Altså 35 timer, og nesten én arbeidsuke i effektiviseringsgevinst. Fletter du lønnskostnader i dette regnestykket ser du at bedriften kan spare ti-tusenvis av kroner per ansatt som bruker SmartCall, og da har vi ikke medtatt noen av de andre tidsbesparende funksjonene som er tilgjengelig i SmartCall.