SmartCall telefonintegrasjon

SmartCall telefonintegrasjon


SmartCall er en programvare som integrerer din telefon med dine dataprogrammer.


SmartCall vil hjelpe deg å jobbe enklere ved at du kan klikke på telefonnummer og ringe med din vanlige telefon i alle dataprogrammer du har på din PC, og at du kan se hvem som ringer med nummeroppslag fra Opplysningen 1881 (se oppslagsvindu). 

SmartCall kan også integreres med mange kunde/CRM-systemer, som gjør det mulig å vise og åpne kontaktinformasjon i CRM-systemet automatisk når kunder ringer, slik at du sparer tid og slipper å søke opp de opp.

SmartCall fungerer med alle mobiltelefoner via Bluetooth eller med integrasjon i mobilt bedriftnett til Telenor eller Telia, integrerte IP-telefoner samt alle Skype for Business løsninger, uavhengig av teleoperatør og leverandør. 

SmartCall tilbyr flere nyttige og valgfrie funksjoner som verdiøker bedriftens investering i talekommunikasjon og integrasjoner med kunde/CRM-systemer. Se funksjonstabeller for den telefontype du benytter nederst på siden. 


Ring og få kontaktoppslag i ditt kunde/CRM-system

Som standard gjør SmartCall det mulig å klikke å ringe fra telefonnummer i alle dataprogrammer og websider, inkludert ditt kunde/CRM-system, uansett hvilket system du bruker. SmartCall støtter både telefonlinker (tel protokoll), og ring med hurtigtast. 

Men SmartCall kan hjelpe deg å spare enda mer tid ved å gjøre kontakt- og dataoppslag ved innkommende telefonsamtaler, slik at du er forberedt med informasjon, eller til å registrere en sak eller en ordre i samme øyeblikk kunden ringer.

Dette bidrar til bedre kundeservice, fordi kunden slipper å vente på at du skal finne informasjon.

SmartCall kan hjelpe deg å spare en arbeidsuke i året

"Vent litt så skal jeg finne saken din"

En ganske vanlig kommentar fra kundeservice.

Det tar i gjennomsnitt 37 sekunder for kundeservice å søke frem informasjon når kunden ringer, og med bare 10 samtaler om dagen utgjør disse sekundene hele 23 timer i et arbeidsår på 230 dager.

Når det i tillegg tar ca 20 sekunder å taste et telefonnummer og ringe med mobilen, så kan SmartCall med sin klikk og ring funksjon hjelpe bedriften med å spare ekstra 11 timer i året

- altså nesten en hel arbeidsuke totalt per ansatt.

SmartCall kan integreres med følgende kunde/CRM-systemer: 

Vi har også utviklet spesialintegrasjoner mot bank- og andre kunde-/fagsystemer.
Ta kontakt dersom du har et system du ønsker telefonintegrasjon med.


Nummeroppslag med visning av navn er inkludert 

Som standard vil SmartCall vise deg navnet på ukjente, potensielt nye kunder som ringer deg i SmartCall oppslagsvindu. Fra oppslagsvinduet kan du enkelt  hente frem ytterligere offentlig informasjon fra 1881 og Regnskapstall.

Dersom du har CRM integrasjon i SmartCall kan informasjonen fra 1881 benyttes til å opprette nye kunder rett i støttede CRM-system, slik at du unngår registreringsarbeid og kan spare tid.

  • I SmartCall for Skype4b benyttes dataene fra 1881 til å sette inn navn på tapte telefonsamtaler i Skype for Business/Outlook.

Få flere funksjoner og mer informasjon med et 1881+ abonnement

1881+ er et tilleggsabonnement i SmartCall som gjør at du kan få tilgang til enda mer informasjon fra 1881.

  • Se adressen på de som ringer deg i oppslagsvinduet
  • Få vite om nummeret er benyttet i salg/markedsføring
  • Tilgang til 1881 katalogsøk med mulighet til å ringe og opprette kontakter i Outlook eller i ditt CRM system (dersom bestilt)

Abonnementet kan legges til i både Miniversjon og Fullversjon av SmartCall. 

1881+ koster kr 10,-/bruker/mnd.

Eksempel på oppretting av kontakt i 1881 Katalogsøk

SmartCall oppslagsvindu 

Bildet viser et eksempel på SmartCall oppslagsvindu som presenteres nederst til høyre på din PC-skjerm ved en telefonsamtale.

SmartCall har også egne visninger og funksjoner for deg som benytter SuperOffice CRM og Microsoft Dynamics CRM.

SmartCall for Mobil

SmartCall for Mobil er beregnet for deg som benytter mobiltelefon som primær telefonløsning. I tabellen under kan du se tilgjengelige funksjoner.

SmartCall integrerer din mobil med Bluetooth som standard, men kan også benyttes eller kombineres med mobil API integrasjon i mobilnettet til Telenor og Telia.


Funksjonstabell og priser

Vi gjør oppmerksom på at eventuelle mobile API kostnader vil bli lagt til på brukere i bedriftsnett avtalen.

 

SmartCall for Skype4b

SmartCall for Skype4b er beregnet for deg som benytter Skype for Business med telefoni, uavhengig av leverandør og teleoperatør.

SmartCall inneholder nyttige funksjoner som ikke er tilgjengelig i vanlige Skype for Business løsninger.

Start samtale fra hvilket som helst program med Click to Call (merk og klikk), automatiske nummeroppslag fra Opplysningen 1881, funksjon for å forhindre dobbeltanrop i Skype (Busy on Busy), kontaktoppslag i eget kunde/CRM-system og Outlook integrasjoner er noen av disse. 

SmartCall for Skype4b kan også integreres med mobilnettet til Telenor eller Telia, slik at du kan vise din mobilstatus i Skype4b og sende Skype status til mobilnettet, slik at andre ser når du er opptatt i Skype til Skype samtaler, konferanser og møter (foreløpig kun Telenor MBN).

I tabellen under kan du se alle tilgjengelige funksjoner i SmartCall for Skype4b.


SmartCall for Skype Oppslagsvindu
Eksempel vist med anrop til en ringekø i Telenor MBN hvor SmartCall viser navnet på køanropet (navn for kø-prefiks).


Funksjonstabell og priser

 

 

Vi gjør oppmerksom på bruk av mobile API tjenester vil bli lagt til på alle aktive brukere i bedriftsnett avtalen, uansett om de skal benytte SmartCall. Dette er bestemt av operatørene. Gjelder status API-er.

SmartCall for Teams

Microsoft Teams er en ny tjeneste i Office365, som har erstattet Skype for Business Online.

Fordi Microsoft foreløpig ikke har tilgjengeliggjort nødvendige funksjoner i Teams, er ikke SmartCall for Teams leveringsklar ennå (rykter sier levering Q3/19).

Kunder som får levert telefoni i Teams fra Nettsoft, og/eller har Telenor MBN eller Telia TBN mobil one-number i Teams kan inntil videre benytte SmartCall for Mobil.

Denne utgaven vil gi deg oppslag hos 1881 og/eller i ditt kunde/CRM-system når du blir ringt opp samt click to call med valg mellom å ringe med mobil eller med Teams.