SmartCall Telefonintegrasjon

SmartCall Telefonintegrasjon


SmartCall er en Nettsoft utviklet programvare som integrerer og verdiøker bedriftens eksisterende telefoni- og dataløsninger, og er laget for å forenkle arbeidsdagen for de som benytter telefon og PC som arbeidsverktøy.

Grunnleggende funksjonalitet

SmartCall inneholder flere valgfrie funksjoner, men de to grunnleggende standardfunksjonene er:

  1. Klikk for å ringe (Click to Call) sørger at du kan starte samtaler ved å klikke på telefonnummer i hvilket som helst dataprogram eller webside på din PC. 
    Funksjonen støtter både telefonlinker og merk og ring med hurtigtast.
  2. Nummeroppslag fra Opplysningen 1881 sørger for at du kan se navnet på ukjente som ringer deg i et oppslagsvindu på din PC-skjerm.   

Oppslagsvinduet kan også presentere informasjon fra bedriftens interne kunde-/fagsystem. Les mer under CRM integrasjoner under.

Nytteverdi og besparelser

SmartCall vil øke verdien av bedriftens investering i talekommunikasjon, CRM- og andre datasystemer ved å integrere disse med hverandre, slik at du kan jobbe enklere.

SmartCall kan hjelpe deg å spare en arbeidsuke i året

"Vent litt så skal jeg finne saken din"

En ganske vanlig kommentar fra kundeservice.
Det tar i gjennomsnitt 37 sekunder for kundeservice å søke frem informasjon når kunden ringer, og med bare 10 samtaler om dagen utgjør disse sekundene hele 23 timer i et arbeidsår på 230 dager.

Når det i tillegg tar ca 20 sekunder å taste et telefonnummer og ringe med mobilen, så kan SmartCall med sin klikk og ring funksjon hjelpe bedriften med å spare ekstra 11 timer i året - altså nesten en hel arbeidsuke totalt per ansatt.

Støttede telefonløsninger

SmartCall fungerer sammen med alle mobiltelefoner og operatører via Bluetooth forbindelse, men kan leveres med direkteintegrasjon i mobilnettet til flere operatører (API).

SmartCall kan også benyttes sammen med IP-telefoner, Skype for Business og Microsoft Teams løsninger. 

Komplett funksjonsoversikt og priser

Integrasjoner med kunde-/fagsystemer (CRM)

Når kunder og forbindelser ringer, kan SmartCall med sine funksjoner for CRM-integrasjon vise kontaktinformasjon og andre data fra bedriftens interne kunde-/fagsystem i SmartCall oppslagsvinduet på PC-en. Se eksempel under.

Tilhørende kontaktkort kan åpnes automatisk i CRM-systemet, slik at du sparer tid ved å slippe å søke opp kunden. På denne måten får du raskere frem informasjon eller kan behandle en sak eller salg, og derved kunne møte kunder med et høyere servicenivå. 

SmartCall CRM integrasjon fungerer med:

Vi tilbyr spesialintegrasjoner med kunde- /fagsystemer.

Eksempel på oppslagsvindu med SuperOffice CRM integrasjon:

 

 

 


1881+ med katalogsøk

 

Se navn på de som ringer deg er inkludert i SmartCall oppslagsvinduet.

1881+ er valgfritt tilleggsabonnement til SmartCall, som gjør at du kan få tilgang til enda mer informasjon i oppslagsvinduet, blant annet adresseinformasjon, informasjon om markedsføring/telefonsalg og en egen katalogsøk-tjeneste hvor du kan søke personer og firmaer direkte i 1881 sin oppdaterte database.

Du kan også lagre søk og kontaktoppslag til Outlook kontaktbok, og i støttede systemer vil du kunne opprette CRM kontakt rett i CRM-systemet med data fra 1881, slik at du sparer tid på registreringsarbeid.

Eksempel på 1881 katalogsøk med oppretting av firma i SuperOffice CRM: