SmartCall hjelper ansatte med enklere kundebehandling

SmartCall hjelper ansatte med enklere kundebehandling


Nettsoft SmartCall er en CTI*-programvare som sørger for å gjøre arbeidsdagen til salg- og kundeservicemedarbeidere enklere og mer effektiv.

SmartCall sørger for at ansatte sparer tid med automatisk kontaktoppslag og åpning av ønsket modul i kundesystemet ved innkommende mobilsamtaler, og at de kan trykke på telefonnummer for å ringe kunder. Når ukjente, potensielt nye kunder ringer får de reklamefritt nummeroppslag og katalogsøk fra Opplysningen 1881, med data som kan benyttes for å opprette kunder i kundesystemet.


*Computer Telephone Integration

SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en API-integrasjon (kobling) og verdiøkende tilleggstjeneste til eksisterende bedriftsnettløsninger og kundesystemer fra de største leverandørene i Norge. SmartCall sørger for å koble alle typer telefoner i bedriftsnettet trådløst over Internett sammen med ansattes PC-programmer og kundesystemer, slik at bedriften kan tilby enda bedre kundeservice.


Prøv SmartCall kostnadsfritt i inntil 60 dager!

Be om tilbud via vår Chat nederst til høyre, eller benytt dette kontaktskjemaetinfo@nettsoft.no eller ring 22881919



Starte mobiltelefonsamtaler fra PC (klikk-og-ring/click-to-call)

SmartCall sørger for at kan starte telefonsamtaler ved at du kan klikke på telefonnummer i alle dataprogram og websider på din PC. Dette gjør at du sparer tid og minimerer feil ved at du slipper å taste telefonnummer på din telefon. (Gjelder ikke Telenor, som har lagt ned denne funksjonen)

Kontaktoppslag ved innkommende telefonsamtaler

Når en kunder ringer kan du få automatisk kontakt- og andre dataoppslag i ditt CRM-system. Kundeinformasjon og ønskede vinduer i CRM-systemet vil være tilgjengelig i samme øyeblikk som du besvarer telefonsamtalen. Dette betyr at kunder slipper å vente på at du søker de opp, og du vil oppnå enklere og raskere kundebehandling.

Når ukjente, potensielt nye kunder ringer får du automatisk nummeroppslag fra Opplysningen 1881, som hjelper deg med å prioritere telefonsamtaler, samtidig som du får tilgang til forretningsdata om innringer, som du kan benytte til å opprette kunder i CRM-systemet og videre i kundebehandling. 

Integrasjon med CRM/kundesystemer

SmartCall sørger som standard for at du kan starte telefonsamtaler ved å klikke eller merke telefonnummer i alle dataprogrammer og web-sider på din PC, og krever ingen spesielle tilpasninger mot din programvare.

Dersom du ønsker at SmartCall skal gjøre kontaktoppslag, saksoppslag eller hente andre data fra ditt CRM-system kan SmartCall integreres med de mest benyttede CRM-system i markedet. Vi kan også tilby tilpasning til andre systemer som ikke er på listen over standardintegrasjoner.

SmartCall standard CRM-integrasjoner:

Funksjoner som vil hjelpe deg med en enklere arbeidsdag

  • Start telefonsamtaler med klikk-og-ring (click-to-call) på telefonnummer i alle dataprogrammer og websider på din PC, inkludert ditt kundesystem (krever ingen spesielle tilpasninger av kundesystemet)
  • Automatisk presentasjon av kunde ved innkommende telefonanrop, med data fra ditt kundesystem, eller fra Opplysningen 1881
  • Automatisk åpning av kundekort, salg, ordre eller sak, og registrering av telefonaktivitet eller annen funksjon fra ditt kundesystem (krever CRM-integrasjon i SmartCall)
  • SmartCall anropsliste (anropslogg) på PC gir deg enklere oversikt om dine telefonsamtaler, hvor du kan ringe tilbake på tapte anrop, gjøre oppslag eller opprette nye kunder i kundesystemet (krever CRM-integrasjon i SmartCall)
  • Funksjonen «Katalogsøk 1881» gir deg reklamefrie søk etter personer og firmaer, hvor du kan ringe direkte fra søkeresultatet, og du kan bruke dataene til å opprette nye kunder i CRM/kundesystemet, eller i din Outlook kontaktbok