SmartCall for SuperOffice


SmartCall er et PC-program som kobler din vanlige jobbtelefon til SuperOffice CRM & Customer Service, og hjelper deg med å jobbe enklere og spare tid, slik at du kan levere enda bedre kundeservice

SmartCall gjør at du kan starte telefonsamtaler ved å klikke på telefonnummer i SuperOffice (og alle andre programmer), og når kunder ringer deg åpnes tilhørende kontaktkort, aktiviteter eller servicesaker automatisk, slik at du sparer tid og er bedre forberedt i kundebehandlingen.

Du kan prøve SmartCall for SuperOffice kostnadsfritt i inntil 60 dager.

Trykk BE OM INFO OG TILBUD til venstre for ytterligere informasjon.

SmartCall er Norges eneste løsning for direkte bedriftsnett-integrasjon i SuperOffice.


SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en programvare som sørger for en trådløs over Internett kobling mellom din vanlige jobbtelefon, og din PC og dataprogrammer.

Mer om SmartCall for SuperOffice

SmartCall for SuperOffice funksjoner: 

  • Start telefonsamtaler ved å klikk på telefonnummer i SuperOffice og alle andre programmer på din PC (click-to-call)
  • Et informasjonsvindu (toast) presenterer kundedata fra SuperOffice på din PC-skjerm allerede før du har besvart samtalen (data fra Opplysningen 1881 når ukjente ringer). Se eksempelbilde nederst i artikkelen.
  • Mulighet for automatisk åpning av person-, firmakort eller andre aktiviteter, slik at du slipper å søke opp kunder som ringer
  • Mulighet for automatisk åpning og oppretting av servicesaker (tickets) når kunder ringer (krever SuperOffice Customer Service lisens)
  • Reklamefritt katalogsøk fra Opplysningen 1881, med mulighet til å starte samtaler eller opprette kunder i SuperOffice
  • Mulighet for spesialltilpasninger av presentasjon av data fra SuperOffice

SmartCall informasjonvindu (oppslagsvindu/toast)

Når noen ringer deg vil SmartCall presentere et informasjonsvindu nederst til høyre på din PC-skjerm med informasjon om hvem som ringer. Se eksempelbilde under.

  • Er kunden registrert i SuperOffice, vises stort SuperOffice-ikon i informasjonsvinduet
  • Dersom innringer ikke er registrert i SuperOffice vises navn og stort ikon fra Opplysningen 1881

Du kan velge om SmartCall skal åpne SuperOffice automatisk, eller når du trykker på SmartCall informasjonsvinduet. Dette kan bestemmes individuelt av brukere.

Ved å trykke på SmartCall informasjonsvinduet åpnes SuperOffice. Trykker du på 1881 ikonet får du åpnet nettsiden til 1881, hvor du kan finne annen offentlig informasjon om innringer, med mulighet til å lagre kontaktinformasjon i SuperOffice, og i din Outlook kontaktbok, slik at du sparer tid med manuelt registreringsarbeide.

SmartCall oppslagsvindu kan også vise valgfrie data fra andre datafelter i SuperOffice, slik som intern kontaktperson, kategorier, status, salg, sak, omsetning, reskontro mv. Dette kan tilpasses etter behov.