Tale/Telefoni i Teams


Vi hjelper dere med telefoni i Microsoft Teams, og integrasjoner med mobilt bedriftsnett. Vi vet hvilke muligheter som finnes, og hva som vil være den beste løsningen for din bedrift!

Nettsoft har jobbet med telekom, IP-telefoni og mobile integrasjon i flere ti-år, og vi er sertifisert Microsoft partnere. 

Vi tilbyr bistand til alt som har med telefoni i Microsoft Teams, Microsoft365/Office, personlig lyd/videoutstyr og møterom.

Trykk BE OM INFO OG TILBUD til venstre.


Typiske spørsmål vi kan gi deg svar på:

  • Hvilke telefonitjenester er tilgjengelig i Teams
  • Hva er fordelene med å ha telefoni i Teams
  • Hva kreves av Microsoft lisenser
  • Hva slags utstyr anbefales for brukere og møterom
  • Kan jeg ringe med mitt mobilnummer
  • Kan jeg velge hvilket nummer jeg vil ringe med
  • Kan vi kombinere med flere mobil/teleoperatører
  • Vi har utenlandske avdelinger, kan de også få telefoni i Teams
  • Hvordan kan vi ringe eksterne fra våre Teams møter
  • Hvordan kan Teams fungere for vår kundeservice som ikke har mobiler
  • Hvilke sentralbord og kontaktsenterløsninger anbefales?

 

Nettsoft Teams Connector - Uavhengig telefoni i Teams

Nettsoft produserer en uavhengig plattform med Telenor IPT til Microsoft Teams, som er kan leveres som en komplett erstatning for en tradisjonell hussentral med bruk av fastnett telefonnummer, eller fullintegrert med Telenor Mobilt Bedriftsnett for mobil one-number i Teams.

Med Nettsoft som produsent og leverandør av telefoni i Teams kan bedriften ta i bruk alle telefonsentralfunksjoner som er inkludert i Teams, og som andre leverandører og operatører gjerne ikke ønsker å  informere om fordi de er inkludert uten ekstra kostnader (inkludert i Teams lisensen).

Med Nettsoft som leverandør står også din bedrift fritt til å velge eller blande operatører etter behov. I tillegg får dere tilgang til fagkunnskaper om telekom. 

Et Google-søk på telefoni i Teams vil vise deg hvem som er ledende på dette i Norge. Det er ikke uten grunn at vi har produsert telefonløsninger for de største operatørene i Norge i over 10 år. Vi er en av svært få leverandører i markedet med kompetanse, erfaring og referanser innen IT, telekom og Microsoft telefoni. Kunder og IT-driftspartnere velger oss både på grunn av dette, men ikke minst fordi vi har et overlegent servicenivå, uansett hvor stor eller liten din bedrift er. 

I tillegg tilbyr vi unike integrasjoner med blant annet Teams status til sentralbord, automatisk nummeroppslag fra Opplysningen 1881, og mulighet for kontaktoppslag i eget kunde-/fagsystem.  

 

Hvorfor velge telefoni i Microsoft Teams fra Nettsoft

  • Vi har fagkunnskaper og 30 års erfaring med IT-, telekom og mobile integrasjoner
  • Vi har produsert Microsoft telefoni for teleoperatører i over 10 år
  • Vi er sertifisert Microsoft partner
  • Vi er godkjent Telenor IPT-partner, API partner og forhandler
  • Vi er godkjent integrasjonspartner for Phonero/Telia
  • Vi tilbyr spesialutviklede løsninger for ulike integrasjoner
  • Vi krever ikke bedriftabonnement på mobiler (kun i one-number konsepter)
  • Vi kombinerer MBN med Office365 funksjoner for optimal funksjonalitet
  • Vi tilbyr inportering av alle eksisterende telefonnummer, eller få nye nummer
  • Vi kan kombiner våre løsninger med andre operatører for utenlandske telefonnr.

 

Unike og verdiøkende tilleggsfunksjoner

 

Nettsoft SmartCall
Telefonintegrasjon med bedriftens CRM/kundesystemer

Med SmartCall kan du klikk på telefonnummer i alle dataprogrammer og starte en Teams eller mobilsamtale, få automatisk nummeroppslag fra Opplysningen 1881, slik at du kan se navnet på ukjente som ringer deg, og du kan få kontaktoppslag direkte i bedriftens egne  kunde-/fagsystem, slik at du slipper å søke opp kunder som ringer. Dette sparer tid, og gjør at du kan yte bedre service.

Nettsoft Kalender Push
Automatisk Kalenderoverføring til MBN

Kalender Push er skybasert og installasjonsfri servertjeneste som løser to behov:

  1. Ansattes kalenderavtaler vises på MBN sentralbordet, slik at operatøren kan se når ansatte er opptatt.
  2. Ansatte kan få automatisk styrt viderekobling av telefonsamtaler når de er opptatt i møter, slik at de blir mindre forstyrret.

Kalender Push løser begge disse behovene, hver for seg eller sammen.

Kalender Push er godkjent av Telenor, og fungerer med Office365, lokale Exchange servere og Google Suite.